متن زير خلاصه صحبتها و توصيه هاي رييس اداره تعاون و رفاه كاركنان آموزش و پرورش فارس - جناب آقاي خدابخش شهبازي - در مورد بيمه ها است. توصيه مي شود اين متن كاربردي را همه كاركنان آموزش و پرورش، مديران،
اخبار مهم:
چند كلمه حرف كاربردي در موضوع بيمه ها

متن زير خلاصه صحبتها و توصيه هاي رييس اداره تعاون و رفاه كاركنان آموزش و پرورش فارس - جناب آقاي خدابخش شهبازي - در مورد بيمه ها است.

توصيه مي شود اين متن كاربردي را همه كاركنان آموزش و پرورش، مديران، معلمان و دانش آموزان بخوانند.

به ادامه مطلب برويد

مطالب بسیار مهمی در ارتباط با قرارداد بیمه حوادث خدمتتان عرض مي کنم .چون خیلی از مدیران وهمکاران و دانش آموزان از مفاد و تعهدات آن کامل اطلاع ندارند. خواهش می کنم این اطلاعات را هم به مدیران وهم همکاران وهم دانش آموزان یادآوری بفرمایید.

لطفا این مطالب را خوب مطالعه نمایید، به دردتان می خورد!

 

در بیمه حوادث تمامی دانش آموزان، نو آموزان، هنر جویان و کارکنان آموزش و پرورش در قبال فوت، نقص عضو یا از کار افتادگی جزیی و کلی در اثر حوادث وهمچنین هزینه های پزشکی ناشی از حوادث، مشمول بیمه در طول شبانه روز در داخل و خارج از کشور و اعمال جراحی مستلزم بستری شدن در بیمارستان و هزینه خرید کلیه  بر اساس تعهدات  بیمه نامه، مازاد بر تعهدات بیمه گر اول تحت پوشش قرار دارد.

بیمه گر اول یعنی بیمه سلامت، ببمه تامین اجتماعی ، بیمه خدمات درمانی

تعریف حادثه: عبارت است از پیشامد ناگهانی  ناشی از یک عامل خارجی که بدون قصد و اراده بیمه شده اتفاق افتاده باشد و منجر به فوت  یا صدمه بدنی بیمه شده گردد.

بیمه شده گان عبارتند از: تمامی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی، هنرجویان هنرستان ها و کارودانش و دانش آموزان مدارس خاص (تیزهوشان، شاهد، نمونه دولتی، شبانه روزی، مدارس استثنایی و....) مهدکودک ها، کودکستان ها، پیش دبستانی (تحت پوشش آموزش وپرورش )، دانش آموزان از راه دور و شبانه، دانشجویان  دانشگاه فرهنگیان، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و کلیه پرسنل آموزش و پرورش و خانواده تحت تکفل آنان که به تبع کارکنان دارای دفترچه بیمه پایه باشند.

چه کسانی از پرداخت حق بیمه معاف می باشند؟ دانش آموزان (فرزند) خانواده های معظم شهدا، جانبازان، مفقودین، آزادگان و دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و طرح رافع

تعهدات بیمه گر در اثر وقوع حادثه:

- جبران غرامت فوت ناشی از حادثه 5 میلیون تومان

- جبران غرامت نقص عضو دایم  یا کلی و جزیی ناشی از حادثه 10 میلیون تومان

- هزینه های درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از حادثه یک میلیون تومان

- هزینه درمان اعمال جراحی  ناشی از بیماری علاوه بر سهم بیمه گر پایه پانصد هزار تومان

- هزینه خرید و پیوند کلیه  یک میلیون و پانصد هزار تومان

 

تعهدات مسوولیت مدنی کارکنان و مدیران در قبال بیمه شدگان اردوهای راهیان نور:

- جبران غرامت فوت ونقص عضو ناشی از حادثه (پرداخت دیه کامل)

- هزینه درمان سرپایی وبیمارستانی ناشی از حادثه 10 میلیون تومان

- جبران سایر هزینه های درمانی ناشی از حادثه بیمه شدگان به میزان 50 میلیون تومان برای هر نفر به تعداد20 نفر از محل تعهدات مسوولیت مدنی با احتساب  هزینه های درمان سرپایی و بیمارستانی ناشی از حادثه

- مسوولیت مدنی طرح جامع مدیران مدارس و سایر عوامل اجرایی در قبال کارکنان آموزش وپرورش، اولیا، دانش آموزان واشخاص ثالث، پیمانکاران، و کارگران و حوادث راهیان نور (بیمه مسوولیت مدنی):پوشش بیمه مسوولیت مدنی بیمه گزار در مقابل خسارت های جانی وارده به دانش آموزان  در داخل مدرسه، خارج از مدرسه  شامل اردوهای درون شهری، برون شهری، کاروان راهیان نور، کارگاههای آموزشی و طرح کارورزی دانش آموزان هنرستانهای حرفه ای  و کارودانش و همچنین مسوولیت مدنی بیمه گزار در مقابل خسارت های جانی وارد به کارکنان، کارگران، پیمانکاران و اولیا دانش آموزان در داخل محوطه آموزشگاه و ادارات و مکان هایی که مسوولیت  مدعوین بر عهده بیمه گزار باشد، به موجب رای مراجع قضایی و در صورتی که بیمه گزار مسوول آن شناخته شود، تا حدود تعهدات این قرارداد بر عهده بیمه معلم خواهد بود.

توضیح مصداق: اگر مدیر مدرسه ای همکاران و یا اولیا دانش آموزان را برای جلسه ای دعوت کند چه در مدرسه و یا سالنی خارج از مدرسه، و در آن مکان اتفاقی برای مدعوین بيفتد(مثلا آجری از پشت بام مدرسه به سر یکی از مدعوین اثابت کند و منجر به فوت و یا نقص عضو وی گردد و مراجع قضایی مدیر و یا شخص فرهنگی که دعوت کننده بوده را مقصر بداند، بیمه غرامت را پرداخت می کند) و یا (مدیر مدرسه کارگری را برای تعمیرات مدرسه بیاورد و حادثه ای برایش بیفتد و مراجع قضایی مدیر مدرسه را مقصر بداند و رای صادر کند، بیمه غرامت را پرداخت می کند) و یا (مدیر مدرسه با مجوز اداره دانش آموزان را به اردو درون شهر و یا خارج از شهر ببرد و حادثه ای برای دانش آموزان بیفتد و مراجع قضایی مدیر و یا معلم همراه دانش آموزان را مقصر بداند و رای صادر کند، بیمه غرامت را پرداخت می کند) و همه آن مستلزم این است که دانش آموزان و مدیر و معلمان بیمه حوادث شده باشند.

توضیحات دیگر: حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتوری از شمول تعهدات بیمه نامه مستثنی می باشد.

علاوه بر موارد ذکر شده، دانش آموزان و همکارانی که بیمه حوادث شده باشند، و مبتلا به بیماری های صعب العلاج و پر هزینه باشند، نیز تحت پوشش بیمه حوادث هستند. و همکارانی که دارای بیماری صعب العلاج و پرهزینه هستند بایستی در فرم 931 نمون برگ های هوشمند  با کد پرسنلی و کد ملی شخصا وارد شده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل و کد رهگیری دریافت نمایند. و بعد از مراجعه به پزشک و پرداخت هزینه، آن قسمت از هزینه هایی که از طرف بیمه پایه و تکمیلی پرداخت نمی شود را به اداره تعاون آموزش وپرورش فارس تحویل نمایند تا طبق مقررات قسمتی از آن پرداخت گردد.

همچنین دانش آموزان مبتلا به بیماری خاص و پرهزینه، مدیر مدرسه بایستی فرم 932 نمون برگ های هوشمند را برای آن دانش آموزان تکمیل و هزینه های انجام شده که بیمه پایه وتکمیلی (اگر باشند) پرداخت نکرده را با فرم معرفی دانش آموزان مبتلا به بیماری صعب العلاج و پرهزینه و مدارک پزشکی (هزینه های انجام شده)را به اداره تعاون آموزش وپرورش فارس برای پرداخت بخشی از هزینه ها به دانش آموزان، ارسال نمایند.

از همه معاونین عزیز خواهش می کنم این اطلاعات را به مدیران عزیز(هرچند که طی بخشنامه ارسال شده است) یادآوری نمایند، مثلا خیلی از مدیران نمی دانند اگر در منزل برای دانش اموزی اتفاقی بیفتد و منجر به پرداخت هزینه های درمانی شود بیمه آن را پرداخت می کند، مثلا در منزل دست دانش آموز اتفاقی لای در اتاق رفته و انگشتش آسیب دیده و نیاز به درمان دارد، هزینه های آن را بیمه پرداخت می کند، و یا دانش آموز به مسافرت رفته (چه در هوا، چه در دریا، چه در زمین)و (چه در کوه، چه در بیابان، چه درجنگل) حادثه ای برایش بیفتد و نیاز به درمان داشته باشد، هزینه ها طبق تعهدات قرارداد قابل پرداخت می باشد.

 

اگر دو دانش آموز در حیاط مدرسه به صور ت اتفاقی با هم دعوا کردند و منجر به صدمه دیدن یکی و یا هر دو شده باشد و مراجع قضایی مدیر و یا معاون مدرسه و یا یکی از معلمان را مقصر بداند به اندازه مقصر شناختن آن، مبلغ دیه را بیمه پرداخت می کند، فقط به شرط اینکه بیمه حوادث باشند!

اگر دانش آموزی در راه مدرسه و یا در منزل خودش، و یا منزل اقوامش حادثه ای برایش اتفاق بیفتد مثلا دستش بشکند و به پزشک مراجعه کند و دستش را مداوا و گچ بگیرد، بیمه به اندازه تعهداتش هزینه ها را پرداخت می کند.


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

چند كلمه حرف كاربردي در موضوع بيمه ها

چند كلمه حرف كاربردي در موضوع بيمه ها https://eitaa.com/gmp_rozblog_com چند كلمه حرف كاربردي در موضوع بيمه ها چند كلمه حرف كاربردي در موضوع بيمه ها چند كلمه حرف كاربردي در موضوع بيمه ها چند كلمه حرف كاربردي در موضوع بيمه ها چند كلمه حرف كاربردي در موضوع بيمه ها

چند كلمه حرف كاربردي در موضوع بيمه ها چند كلمه حرف كاربردي در موضوع بيمه ها چند كلمه حرف كاربردي در موضوع بيمه ها چند كلمه حرف كاربردي در موضوع بيمه ها

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی , تعاون و رفاه كاركنان , دانش‌آموزان ,
بازدید : 448
امتیاز : نتیجه : 1 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 5


برچسب‌ها : معاونت پشتيباني , تعاون , رفاه كاركنان , دانش آموزان , بيمه , بيمه حوادث ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش