🙏🏻 صوت روز نهم شکرگزاری🙏🏻🌺🌺    اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ    ما خیلی جاها عادت ندار
اخبار مهم:
چله شکرگزاری / مجموعه‌ای ارزشمند از کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز / 9

🙏🏻 صوت روز نهم شکرگزاری🙏🏻🌺🌺

 

 اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ 

 

ما خیلی جاها عادت نداریم که نعمت ها را بازگو کنیم ، تبلیغ نعمت نداریم ، 👈🏻 این تبلیغ نعمت خیلی مهمه یه جاهایی یک عمل خوبی انجام میشه ولی چون تبلیغ نمیشه گسترش پیدا نمیکنه … بحث تبلیغ تو کار ها و اعمال الهی و مناسبات اجتماعی ما با بحث قربة الی الله تو تضاد نیستا ! *خدا میگه ؛نعمتهایی که داری رو بازگو کن 👌🏻گاهی اوقات خود بازگو کردن نوعی شکر و سپاس گزاری هست *. قرار بگذاریم، تو هر جمعی که صحبت می کنیم ،یکی از نعمت های خدا رو بازگو کنیم و یاد آوری کنیم این خیلی رشد دهنده هست.

 

به ادامه مطلب بروید

گاهی بیان کردن و بازگو کردن نعمت های خدا باعث میشه که طرف مقابل بگه : راست میگه ها ….      

گاهی اوقات با دوستان صحبت می کنم که بحث گرونی و مشکلات و مسائل و دغدغه ها که میشه ،وقتی بحث داره میره سمت گله و شکایت میگم ؛ *ببین ،همین که الان ما سالم هستیم واقعاً جای شکر داره همین که فرزندانمون سالم هستن ،جای شکر داره *

👈🏻  می گردیم ببینیم چی داریم اونو برای خودمون پررنگ باید بکنیم 👉🏻 

وظیفمونه …مؤمن دیدش سیاه نیست به دنیا و به دید منفی نگاه نمیکنه… 

بازگو کنیم و با خودمون قرار بگذاریم تو هر جمعی که هستیم حتی اگر از مشکلات داریم میگیم یک قسمت از گفتگو رو هم اختصاص بدیم به اینکه

 ،👈🏻*ببین ،همین هم که هست خیلی خوبه👌🏻 

*این از فضل خداست [ چقدر قشنگه سر در خونه های یا مغازه هایی که نوشته شده هذا من فضل ربی 👈🏻این ملک و دارایی از فضل خدای منه ].   من خودم چه کاره ام ؟! *

فضل خدا شامل حالمون شده وگرنه ،به ما آدم ها بود، ممکنه اون پولی که برای خریدن خونه یا ماشین یا …جمع کردیم بیهوده خرج می شد .

*اینکه ما هر چیزی رو فضل خدا ببینیم عالیه *👌🏻  

وقتی تو جمعی هستید که همه غر میزنن، از شوهر و بچه و… قشنگ با عزت نفس بگو ببین ما این نعمتها را داریم …👈🏻*الحمدلله        باز گو بکن ، خیلی کار قشنگیه *👏👏

پیامبر صلی الله می فرماید ؛ *هرکس نعمت های کوچک رو شکرش رو به جا نیاره شکر نعمت بزرگ رو هم نمیتونه به جا بیاره 😔 *

ما دنبال چی هستیم ؟دنبال اینکه تو قرعه کشی بانک برنده بشیم  ؟ بعد بگیم الحمدلله ! خدایا شکرت !      

عزیز من اگر کسی شکر نعمت های کوچک را نگذارد ،شکر نعمت های بزرگ را هم نمی تونه به جا بیاره .چرا ؟ چون👈🏻 توفیق نداره                                      

شکر نعمت های  کوچیک کوچیکت رو به جا بیار🥰  

*توفیق به توفیقات و نعمت به نعمت هات اضافه میشه👌🏻 اون نعمت دائمی یا بزرگ میشه و تبدیل به احسن میشه….. *


امتحان کن ،ضرر نداره ….      

یه چیز از خودمون که نمیگیم ،ما داریم راجع به سنت های الهی صحبت می کنیم .

من انقدر مطمئنم به حرفم که میگم ببین امتحان شده است ،برو انجام بده                

پس من دارم میگم اگر شکر نعمت کوچیک ها رو ،به جا بیاری توفیق پیدا می کنی ،هم صاحب نعمت بزرگ تر میشی هم اون نعمت کوچیک ها مداوم میشه و تداوم پیدا میکنه دائمی میشه 👌🏻

همین که توفیق باعث میشه تو زندگی پیشرفت کنیم .      

فقط مسائل مالی منظورم نیست ،(ما یک بار گفتیم اسم رزق و نعمت که میاد ابعاد گسترده ای داره )دنبال یک نعمت خارق‌العاده نباشیم ، 

*عزیز من ؛ نعمت کوچیک ها رو دیدی ؟ ! شکرش رو به جا آوردی ؟! *

   قدرت زبان و کلامی که ما داریم عالیه👌🏻 

ما خانم ها ميتونيم تو خونه هامون گسترش بديم ،این فرهنگ شکرگزاری رو ،،،

(چقدر ها هستند اول غذا بسم الله الرّحمن الرّحیم نمیگن و آخر غذا شکر نمی کنن).                   

  ما بدنمون یک مجموعه ی معجزه آسا هست ،خیلی جالبه !ما زمانی که زندگی می کنیم از قدرت خدا و از شگفتی ها و نعمت هایی که داریم ،غافلیم .  

تو بدنمون یک سری مویرگ داریم که بعضی از آنها اسمشون هم روش هست : موی + رگ . یعنی به اندازه باریکی و ظرافت مو هست ،بعضی از مویرگ ها ده برابر کوچکتر از یک تار موی انسان هستند آنقدر کوچک هستند که سلولهای خونی برای عبور از اونها باید به صورت  تک ردیفی پشت سر هم قرار بگیرند .

مثل رگ های بزرگتر نیستند یک مجموعه ای ،از سلول های خونی گروه گروه ازشون عبور میکنن ،،،،،.              

*تا حالا شکر این نعمت را به جا آوردیم ؟ *

خدایا به خاطر مویرگ های بدنم شکر 🤲🏻 همون مویرگ هایی که ده برابر کوچکتر از یک تار موی انسانند و با ظرافت تو جاهایی که نیازِ، یک مویرگ خیلی باریک اونجا باشه برای بقای من ،برای حفظ حیات من ،اونها رو در بدنم خلق کردی و قراردادی و به مویرگ ها و به سلول به سلول بدنم دستور دادی در حرکت باشید 

در بدن انسان ، این مجموعه معجزه آسا که اشرف مخلوقات است .     

خدایا شکرت 🤲🏻

*خدایا منو ببخش 😔 *

من تا حالا حتی به خاطر شاهرگ و سرخرگ و سیاهرگ هم تشکر نکرده بودم ،چه برسه به مویرگ ….

خدایا منو ببخش 😔خدایا من دوست دارم❤️ 

خدایا من زبان به تشکر کردنم ،الکن بود .

*خدایا من نمیدونستم که اگه شکر نعمت های کوچیک زندگیم رو به جا  نیارم قطعاً توفیق شکر نعمت های بزرگ زندگیم رو نخواهند داشت *.  

خدایا من خطا کردم🥺 

بهت قول میدم از این به بعد نگاهم به آنچه که به من عطا کردی یک نگاه نعمت بین و حکمت بین باشه   


      🌺التماس دعا🌺

کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز

 

 

روز بعد روز قبل

 منبع: کانال واتساپ چله شکرگزاری

 

کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز 

 

 

مطالب دیگری که در مورد «چله شکرگزاری» در این سایت درج شده را ببینید


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

چله شکرگزاری / مجموعه‌ای ارزشمند از کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز / 9

چله شکرگزاری / مجموعه‌ای ارزشمند از کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز / 9 https://eitaa.com/gmp_rozblog_com چله شکرگزاری / مجموعه‌ای ارزشمند از کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز / 9 چله شکرگزاری / مجموعه‌ای ارزشمند از کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز / 9 چله شکرگزاری / مجموعه‌ای ارزشمند از کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز / 9 چله شکرگزاری / مجموعه‌ای ارزشمند از کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز / 9 چله شکرگزاری / مجموعه‌ای ارزشمند از کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز / 9

چله شکرگزاری / مجموعه‌ای ارزشمند از کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز / 9 چله شکرگزاری / مجموعه‌ای ارزشمند از کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز / 9 چله شکرگزاری / مجموعه‌ای ارزشمند از کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز / 9 چله شکرگزاری / مجموعه‌ای ارزشمند از کانون قرآن و عترت دانشگاه شیراز / 9

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
بازدید : 184
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : متفرقه , نکات خواندنی , شکرگزاری , چله شکرگزاری , پیامکها ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش