چند سال پیش یکی از همکاران قصد می‌کند که سفری به تهران داشته باشد از مدت‌ها قبل کمردرد داشت و مداوم از دیسک کمرش و سیاتیک می‌نالید. یکی دو روز مانده بود به نوروز که بار سفر را مهیا می
اخبار مهم:
بیندیشیم / کمردردی که بدون دارو خوب شد!

چند سال پیش یکی از همکاران قصد می‌کند که سفری به تهران داشته باشد

از مدت‌ها قبل کمردرد داشت و مداوم از دیسک کمرش و سیاتیک می‌نالید.

یکی دو روز مانده بود به نوروز که بار سفر را مهیا می‌کنند و راهی سفر می‌شوند 

 تصمیم می‌گیرند بدون اینکه در جایی توقف آنچنانی داشته باشند، به طور مداوم مسیر طولانی  10 ، 12 ساعته جاده کویری را طی کنند و سریعتر خودشان را به تهران برسانند. وقتی که به تهران می‌رسد، به دلیل نشستن طولانی در پشت فرمان اتومبیل، از درد کمر بی‌تاب می‌شود و قبل از اینکه عرق راه بر تنش خشک شود، مجبور می‌شود برود پیش آقای پزشک.

 

برای مطالعه‌ی بیشتر به ادامه مطلب بروید

اولین مطب پزشکی که به چشمش می‌خورد را انتخاب می‌کند و تصمیم می‌گیرد برود پیش ایشان. _متخصص ارتوپدی، مفصل و استخوان و غیره_ از  پله‌های مطلب با هر زحمتی که بوده، می‌رود بالا.

می‌گوید: رسیدم پیش آقای دکتر . بعد از سلام و احوالپرسی، با حال زار و نزار، نشستم روی صندلی و عرض حال کردم.

 آقای دکتر نگاهی به من کرد و گفت: مسلمانی؟

گفتم: بله، آقای دکتر. چطور مگه!؟

گفت: اگر مسلمانی چطوری دیسک گرفتی؟ و رگ سیاتیک شما اینقدر درد می‌کند!؟

گفتم: آقای دکتر! رگ سیاتیک و دیسک کمر چه ربطی به دین و مسلمانیم داره!؟  مگر هر کسی مسلمان است کمرش درد نمی‌گیرد!؟

خندید و گفت: من از ارامنه هستم. الان جوابت را می‌دهم.

 به من گفت: پا شو. از جای خودم بلند شدم.

گفت: نماز بخوان!!!!

گفتم: قبلا خوانده‌ام.

یه خنده دیگری کرد و گفت: منظورم صوری (نمایشی) است.

دو رکعت نماز مثل همان نمازهایی که در خانه می‌خوانی، همینجا بخوان.

شروع کردم به خواندن نماز. وقتی نمازم تمام شد؛

آقای دکتر گفت: برای همین است که دیسک کمر داری و رگ سیاتیک شما اینقدر خشک شده  و این همه کمرت درد می‌کند.

این نمازی که شما خواندی، آن نمازی نبود که چاره‌ساز باشد و مشکلات جسمی شما به واسطه‌ی خواندن آن مرتفع شود.

این رکوع و سجده‌هایی که شما کردی ثانیه‌ایی هم طول نکشید!!! اینها  نمی‌تواند دردی  از شما را دوا کند!

اگر در نمازت طمأنینه داشتی و با آرامش رکوع و سجده می‌کردی هیچ وقت به این مشکلات مبتلا نمی‌شدی.

هنگامی که به رکوع می‌روی باید بدن شما به حالت زاویه قائمه دربیاید. باید گردنت را به سمت جلو بکشی و در این حالت است که وقتی دو دستت را بر سر زانو هایت می‌گذاری، پاهای شما یک مقدار به عقب هدایت می‌شود و یک مقدار کشش در بدن شما ایجاد می‌شود و این باعث کشیده شدن رگ سیاتیک شما می‌شود.

تداوم این کار باعث حرکت‌کردن و نرم‌شدن آن می‌شود و شما به کمردرد مبتلا نمی‌شوی. وقتی اینقدر سریع سر از سجده بر می‌داری اصلاً به بدنت فرصت نمی‌دهی که خودش را در حالت سجده پیدا کند و از سجده‌کردن شما تاثیر بپذیرد. 

مقداری داروی مسکن و پماد موضعی و غیره به من داد و 

گفت: از مهم‌ترین راه‌های درمان رگ سیاتیک شما و دیسک کمر و آرتروز این است که؛ با آرامش بیشتری و حوصله افزون‌تری نماز را بخوانی.

 

نماز جدای از اینکه یک حرکت کاملاً عبادی است و باعث تزکیه نفس می‌شود، یک ورزش بسیار ارزشمند برای بدن انسان است.

حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند: در رکوع، گردنت را کاملاً کشیده بگیر، چنان که می‌خواهی در راه خدا شمشیر بخوری.

این حرکت باعث کشیده شدن تمام اعضا و جوارح از سر انگشتان  پا تا سر شما شده و دردهای مذکور را درمان می‌کند.

از اینکه مسلمان بودم و یک هم نوع مسیحی مرا به روش درست نماز خواندن توصیه می‌کرد، خیلی شرمنده شده بودم.

امیدوارم هیچ کدام‌تان در این موقعیتی که من قرار گرفتم، قرار نگیرید.

از پله‌های مطب که می‌آمدم پایین، حرف‌های جناب دکتر را در ذهنم مرور می‌کردم و دچار شک و تردید بودم. ولی بعد از چند ماهی که خودم رو در نماز خوندن مقیدتر کردم، نتیجه‌اش را دیدم.

 

🍏#سبک زندگی سالم

منبع: پیامکهای رسیده از دوستان


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

بیندیشیم / کمردردی که بدون دارو خوب شد!

بیندیشیم / کمردردی که بدون دارو خوب شد! https://eitaa.com/gmp_rozblog_com بیندیشیم / کمردردی که بدون دارو خوب شد! بیندیشیم / کمردردی که بدون دارو خوب شد! بیندیشیم / کمردردی که بدون دارو خوب شد! بیندیشیم / کمردردی که بدون دارو خوب شد! بیندیشیم / کمردردی که بدون دارو خوب شد!

بیندیشیم / کمردردی که بدون دارو خوب شد! بیندیشیم / کمردردی که بدون دارو خوب شد! بیندیشیم / کمردردی که بدون دارو خوب شد! بیندیشیم / کمردردی که بدون دارو خوب شد!

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : متفرقه , نکات خواندنی , سلامت،بهداشت،پزشکی ,
بازدید : 146
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : متفرقه , نکات خواندنی , بیندیشیم , سلامت , بهداشت , پزشکی , پیامکها , سبک زندگی ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش