طبق اعلام فناوری اطلاعات وزارت و با هماهنگی با شرکت پژوهش، از شنبه، ثبت نمرات مقطع ابتدایی، در سامانه سیدا ممکن خواهد بود و تمامی نمراتِ این نیمسال باید در این سامانه درج شوند. در راستای این امر ذکر چ
اخبار مهم:
سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) - معرفی / راهنما - 1

طبق اعلام فناوری اطلاعات وزارت و با هماهنگی با شرکت پژوهش، از شنبه، ثبت نمرات مقطع ابتدایی، در سامانه سیدا ممکن خواهد بود و تمامی نمراتِ این نیمسال باید در این سامانه درج شوند. در راستای این امر ذکر چند نکته حائز اهمیت است.

به ادامه مطلب بروید

ادارات فناوری مناطق، موظف به تعریف حساب کاربری برای تمامی مدیران مدارس( در گام نخست، مدارس مقطع ابتدایی) هستند. هر منطقه به نسبت میزان همکاری با سنجش منطقه می تواند بخشی از این فرآیند( تعریف کاربری مدیران) را از سنجش منطقه کمک بگیرد.

2️⃣با توجه به تعداد زیاد مدارس، بهتر است که هر چه سریعتر تعریف این کاربری ها برای مدارس ابتدایی صورت بگیرد تا برای سایر مقاطع، از حجم کار کاسته شده باشد.

3️⃣مدیران موظف هستند که برای معلمین مدرسه خود، کاربری و پسورد را ایجاد کنند. و در اختیار معلمین قرار دهند.

4️⃣با توجه به تاکید اداره فناوری اطلاعات وزارت، ثبت نمره، صرفاً توسط شخص معلم صورت بگیرد و از محول کردن آن به افراد دیگر خودداری کنند و ترجیحا نام کاربری و پسورد خود را در اختیار شخص یا اشخاص دیگر قرار ندهند( حتی کافینت‌ها). عواقب منفی این کار، متوجه معلم مربوطه خواهد بود.

5️⃣مدیران و معلمان، در اولین ورود به سامانه، ناچار به تغییر رمز عبور و تنظیم رمز عبور جدید هستند.

6️⃣کارشناسان فناوری استان و مناطق، صرفاً مدیریت کاربران و رفع و رجوع کردن این بخش از سامانه را عهده‌دار هستند.

7️⃣تاکید فناوری وزارت و اداره کل استان در این است که کارشناسان فناوری با توجه به حجم بالای کار، خود را در مشکلات محتوایی سامانه( ثبت نمرات و مشکلات مربوط به بعد از ورود معلم) دخیل نکنند ولی همکاری لازم برای برطرف کردن مشکلات فنی مربوط به مدیریت کاربران را با ادارات سنجش مناطق داشته باشند.

8️⃣بدیهی‌ست که مشکلات مربوط به بعد از ورود معلم به سامانه و رفع و رجوع آنها در حیطه‌ی اختیارات ادارات سنجش مناطق و اداره سنجش استان می‌باشد.

9️⃣از اداره‌ی فناوری اطلاعات وزارت خواستیم که از شرکت پژوهش بخواهد، کاربری و رمز عبور مدیران را به صورت اتوماتیک تعریف کنند که ظاهرا از این پیشنهاد استقبال نشده است! می دانیم و می دانید که این تعریف اتوماتیک کاربران، امری بدیهی و ممکن، در طراحی سامانه‌های حجیم در این ابعاد می‌باشد.

 

دانلود فایل pdf - توضیحات کامل در مورد سامانه سیدا

 

 

مطالب دیگری که در مورد سیدا در این سایت درج شده را ببینید


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) - معرفی / راهنما - 1

سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) - معرفی / راهنما - 1 https://eitaa.com/gmp_rozblog_com سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) - معرفی / راهنما - 1 سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) - معرفی / راهنما - 1 سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) - معرفی / راهنما - 1 سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) - معرفی / راهنما - 1 سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) - معرفی / راهنما - 1

سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) - معرفی / راهنما - 1 سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) - معرفی / راهنما - 1 سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) - معرفی / راهنما - 1 سامانه یکپارچه دانش‌آموزی (سیدا) - معرفی / راهنما - 1

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : رایانه , نرم‌افزار , آموزش رایانه ,
بازدید : 203
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : رایانه , نرم افزار , آموزش رایانه , سامانه یکپارچه دانش‌آموزی , سیدا ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش