اگه «نه» گفتن براتون مشکله و نمی‌تونید کتاب‌هاتون رو امانت «ندید!» ما بهتون ۷ شگرد معرفی می‌کنیم تا بتونید کتاب‌هاتون رو سالم و راحت پ
اخبار مهم:
۷ شگرد برای اینکه کتاب‌هاتون رو پس بگیرید

“کتابم رو پس بده دیگه”

اگه «نه» گفتن براتون مشکله و نمی‌تونید کتاب‌هاتون رو امانت «ندید!» ما بهتون ۷ شگرد معرفی می‌کنیم تا بتونید کتاب‌هاتون رو سالم و راحت پس بگیرید.

به ادامه مطلب بروید

  • یک فهرست کتابخونه‌ای شخصی تهیه کنید

یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و عنوان کتاب‌هایی که امانت دادید به همراه نام دریافت کننده و تاریخ رو در اون یادداشت کنید. همچنین تاریخی رو برای برگشت کتاب در نظر بگیرید و یادداشت کنید. امضا و اثر انگشت هم فراموش نشه!

نکته: این دفترچه یادداشت رو در یک جای امن نگهداری کنید!

 

  • از تخته وایت‌برد استفاده کنید

فهرست کتاب‌هایی که از کتابخونه‌تون به امانت گرفته شده رو روی یک تخته وایت‌برد بنویسید و در کنار کتابخونه‌تون آویزون کنید تا هرکسی که به سمت کتابخونه‌تون اومد، حساب کار دستش بیاد!

 

  • کتاب‌ها رو جلد کنید

جلد کردن کتاب‌های درسی وقتی به مدرسه می‌رفتیم عادت خوبی بود. می‌تونید از جلدهای نایلونی آماده استفاده کنید. اینطوری می‌تونید مطمئن باشید که حداقل جلد کتاب‌هاتون سالم می‌مونه.

 

  • از بوکمارک استفاده کنید

یکی ازپیامدهای ناگوار امانت دادن کتاب‌ها، می‌تونه تا شدن لبه‌های کاغذها باشه. «نشان‌ کتاب» یا «بوکمارک»خیلی وقته که اختراع شده اما خب بعضی از دوستان‌ ممکنه از وجود همچنین چیزی بی‌اطلاع باشن. در ضمن روی پیشونی هیچ آدمی نوشته نشده که لبه‌ی کاغذ رو تا می‌کنه! پس ابتکار عمل رو به دست بگیرید و یک بوکمارک همراه کتاب‌‌تون امانت بدید.

 

  • یادداشت آخر کتاب

یادتون نره که در انتهای کتاب یادداشت بگذارید: «دوست عزیز، ممنون که من رو خوندی! حالا وقتشه که من رو به صاحبم برگردونی که سخت دلتنگشم!» این جمله می‌تونه دل سنگ رو هم آب کنه!

 

  • مبادله‌ی کالا به کالا

یک راه مطمئن برای پس گرفتن کتاب‌تون اینه که شما هم یکی از کتاب‌های اونها رو گروگان بگیرید. حواستون باشه تا وقتی که کتاب‌تون رو پس نگرفتید، کتابشون رو پس ندید.

 

  • عکس بگیرید

ممکنه بعضی از دوستان‌ شما حافظه‌‌شون ضعیف باشه یا خودشون رو بزنن به فراموشی. در این شرایط یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌تونید مطمئن بشید کتاب‌ بهتون برمی‌گرده، اینه که موقع امانت دادن کتاب از فرد مورد نظر در حالیکه کتاب شما رو در دستش نگه داشته عکس بگیرید. می‌تونید این عکس رو پرینت بگیرید و روی تخته وایت برد بچسبونید. تازه می‌تونید از همین عکس برای برگردوندن کتاب‌تون استفاده کنید. در سررسید برگشت کتاب، نسخه‌ای ازاین عکس رو براشون بفرستید و اگر همچنان مقاومت کردن، تهدیدشون کنید که عکس رو در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌ذارید تا دیگه هیچکسی به اونها کتاب قرض نده! (البته مورد آخر رو شوخی کردیم.)

 

الناز آذری

 

منبع: فروشگاه اینترنتی کتاب ۳۰بوک


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

۷ شگرد برای اینکه کتاب‌هاتون رو پس بگیرید

۷ شگرد برای اینکه کتاب‌هاتون رو پس بگیرید https://eitaa.com/gmp_rozblog_com ۷ شگرد برای اینکه کتاب‌هاتون رو پس بگیرید ۷ شگرد برای اینکه کتاب‌هاتون رو پس بگیرید ۷ شگرد برای اینکه کتاب‌هاتون رو پس بگیرید ۷ شگرد برای اینکه کتاب‌هاتون رو پس بگیرید ۷ شگرد برای اینکه کتاب‌هاتون رو پس بگیرید

۷ شگرد برای اینکه کتاب‌هاتون رو پس بگیرید ۷ شگرد برای اینکه کتاب‌هاتون رو پس بگیرید ۷ شگرد برای اینکه کتاب‌هاتون رو پس بگیرید ۷ شگرد برای اینکه کتاب‌هاتون رو پس بگیرید

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : متفرقه , نکات خواندنی , طنز ,
بازدید : 233
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : متفرقه , نکات خواندنی , طنز , کتاب , کتابخانه , کتاب قرضی ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش