جزء خوانی جزء هفده به ادامه مطلب بروید جز خوانی،جزء ۱۷ 📌 سوره انبیا از این جهت نام گرفته که سرگذشت تعداد زیادی از پیامبران از جمله، ابراهیم،لوط،یونس،داوود،سلیمان،زکریا،یونس، را ذکر فرموده
اخبار مهم:
جزء خوانی / 17

 جزء خوانی جزء هفده

به ادامه مطلب بروید

 جز خوانی،جزء ۱۷

📌 سوره انبیا از این جهت نام گرفته که سرگذشت تعداد زیادی از پیامبران از جمله، ابراهیم،لوط،یونس،داوود،سلیمان،زکریا،یونس، را ذکر فرموده است.

 📌 خداوند در مورد بعضی صفات انسان می‌فرماید،انسان آن ها را دارد. بعضی را با تاکید ذکر می‌کند مثل حرص وبخل اما در مورد شتاب انسان می‌فرماید:«خلق الانسان من عجل»،آنقدر انسان عجله دارد برای دیدن نتایج ایمان یا گناهش یا وعده‌الهی در نصرت ویاری که گویی اصلا  از شتاب آفریده شده استـ.» و در عین حال از او می‌خواهد با باور قلبی به حتمی بودن وعده‌ی خدا با این عجله‌اش،مبارزه کند.

📌 مثل جناب ابراهیم حق پرست باشیم؛ حتی اگر در خانواده‌ای که پدر، بتساز باشد باشد،میشود مثل ابراهیم خلیل، حق پرست و دشمن بت و پلیدی بود و دست خالی ایستاد. 

 

💎طبق یک نظریه، تمام علومی که در میان بشر وجوددارد، ابتدا از پیامبران نشأت گرفته.  خداوند در سوره‌ی انییا با صراحت اموزش علم قضاوت و سخن حیوانات و تسخیر اجنه، به سلیمان،  قضاوت و نرم کردن آهن و ساخت زره به داوود، در سوره ای دیگر ازبعضی علومبه ادریس که خیاط ومعلم بوده سخن گفته است.

 

‌💎مثل ایوب، زیبا مناجات کنیم: با این که در روایات آمده است که حضرت ایوب آنقدرمورد حسادت و بخل شیطان قرار گرفت که خداوند فرمود: به تو زمان میدهم تا صبروشکرگزاری او را آزمایش کنی، و زندگی ایوب، دارایی هاش، فرزندانش و اموالش را از او گرفت اما عبارت ایوب این است.«پروردگارمن! همانا رنج وسختی به من رسیده در حالی که تو از همه مهربانتری!» عبارتی خالی از هرگونه،گله،ناامیدی و شکایت. در روایت آمده است  که حضرت ایوب به همسرش که گفت طلب شفا کن. گفت: هشتادسال بااین همه نعمت زندگی کردم حالا فقط هفت سال است که خدا انها را ازمن گرفته، هروقت هشتادسال شد، ازخدا می خواهم. این نهایت شاکر بودن است. 

‌📌یکی از اتفاقات پایان دنیا خروج یاجوج و ماجوج اززمین هست. خدا میفرماید هرگز هیچ قومی بعد ازهلاکت به زمین باز نمی‌گردد مگر زمانی که راهی یاجوج و ماجوج گشوده شود. پس از آن ظهور وقیامت اتفاق می‌افتد. آنقدر ناگهانی که همان دم، گناهکاران می فهمند چه اشتباهی کرده‌اند.شاید این اعتراف زودهنگام به خاطر همان هراسی باشد که در سوره‌ی حج ذکر شده که مادرحامله وزن شیرده فرزندانشان را رها وسقط می‌کنند ومردم مانند دیوانه‌ها در زمین می گردند. 

💎پیروزی مستضعفین جهان وعده‌ای الهی است که در زبور، پیش از آن در تورات و در همه کتب آسمانی به مردم مستضعف داده شده. 

📌 اگرلجبازی نباشد به راحتی می توان از خلقت از بهار و تابستان و زمستان از کودکی و سپس جوانی و دوباره پیری، از مرگ و زندگی، به قطعی بودن قیامت پی برد. 

📌امریکا از ما عصبانی باش و از لین عصبانیت بمیر؛ این سخن شهید بهشتی ریشه قرآنی دارد. خداوند می فرماید:« هر که باورنمی کند خداوند پیامبرش را در دنیا و آخرت یاری کند، خودش را حلق‌آویز کند تا بمیرد. سپس ببیند آیا خشم او آرام می‌گیرد؟ 😤😥

 

📌چند عذاب جهنم عبارت است از ریزش آب جوشان که درون و بیرون شان را می سوزاند، لباس‌هایی که از آتش هستند، گرز های آهنی که بر سرها کوبیده می‌شود، بازگشت داده شدن بعداز هربارکه از شدت درد و اندوه است، قصد فرار دارند. برخلاف بهشتی ها که در باغها غرق درنعمتهای بهشتند و حتی صدای جهنم  شنیده نمی‌شود تادر آرامش مطلق ابدی زندگی کنند. 

📌 دین تمام انبیا از ابتدا تا انتها بوده است و در واقع همه یک دین داشته‌اند منتها پیروان آنها، به خاطر منافعشان اختلاف کرده‌اند. 

📌آثار وضعی ذکر خدا ترسان شدن قلب هاست. 

و برپا داشتن نماز و انفاق و اگر بعضی در این ها کوتاهی می‌کند، ازیاد خدا غافل شده است و غفلت از یاد خدا عذاب دردناک جهنم را در پی دارند.

 

📌 خداوند در آداب حج به طور ویژه برقربانی تاکید می کند و می فرماید نگران نباشید گوشت ها و خونهای شتر و گوسفندان که شما قربانی می کنید به خدا نمی رسد بلکه تنها چیزی که ثابت می شود تقوای شماست و شما به تقوا می‌رسید و خداوند قربانی را قرار داده تا بدانید درتسخیر شما هستند. دستور اطاعت خدا، و عبادت او، همیشه در همه امتها بوده است پس تکبر نورزید. آن را انجام دهید. 

والسلام علی من اتبع هدی.

#جزخوانی

#سبک_زندگی

منبع: کانال زدبانو در ایتا

 

مطالب دیگری که در مورد قرآن در این وبلاگ درج شده را ببینید

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

جزء خوانی / 17

جزء خوانی / 17 https://eitaa.com/gmp_rozblog_com جزء خوانی / 17 جزء خوانی / 17 جزء خوانی / 17 جزء خوانی / 17 جزء خوانی / 17

جزء خوانی / 17 جزء خوانی / 17 جزء خوانی / 17 جزء خوانی / 17

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : متفرقه , نکات خواندنی ,
بازدید : 72
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : متفرقه , نکات خواندنی , قرآن , جزء خوانی , رمضان ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش