در فرهنگنامه‌ کوهنوردی ، به آدمهایی که با همدیگر کوهنوردی می‌کنند ، هَمنوَرد می‌گویند.چه اسم قشنگی !همنورد ؛ یعنی تمام پستی‌ها و بلندیها و فراز و نشیب‌ها را در کنار هم درنوردیدن ، پشت و پناه هم بودن ،
اخبار مهم:
نکته: همنورد به چه کسی گفته میشه؟

در فرهنگنامه‌ کوهنوردی ، به آدمهایی که با همدیگر کوهنوردی می‌کنند ، هَمنوَرد می‌گویند.

چه اسم قشنگی !


همنورد ؛ یعنی تمام پستی‌ها و بلندیها و فراز و نشیب‌ها را در کنار هم درنوردیدن ، پشت و پناه هم بودن ، کنار هم و پا به پای هم راه رفتن ، در سخت‌ترین مسیرها و دشوارترین گردنه‌ها هوای هم را داشتن ، و لذّت دار و ندار خود را با دیگران قسمت کردن.


همنوردها ؛ رفتارهای ویژه‌ای دارند که رویای تمام کسانی است که می‌خواهند با همدیگر و در کنار هم دوستانه زندگی کنند.

آنها همیشه حواس‌ شان هست که یکی از دیگران جا نماند ، حواس‌ شان هست که در مسیرهای سخت یکی سقوط نکند ، در سنگلاخها یکی لیز نخورد ، حواس‌ شان هست که یکی کم نیاورد ، یکی فشارش نیفتد ، یکی کم و کسر نداشته باشد.


همنوردی ؛ صرفاً هم تیمی بودن در یک رشته ورزشی نیست ، یک معرفت است ، یک سبک زندگی است. همنوردی ؛ با هم بودن در عین احترام به فردیت های همدیگر است ، پشت و پناه هم بودن و بدون منت گذاشتن است. همراه بودن بدون تملک و تصاحب است. احترام و همدلي و همفكرى بدون توجه به جنسیت و مقام افراد است.


چه خوب می‌شد اگر آدمها به جای همكار بودن ، شریک بودن ، هموطن بودن ، هم نژاد بودن ، همجنس بودن، هم سن بودن ؛ برای همدیگر یک همنوردِ خوب بودند.


🗝منبع: پیامکهای رسیده از دوستان


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

نکته: همنورد به چه کسی گفته میشه؟

نکته: همنورد به چه کسی گفته میشه؟ https://eitaa.com/gmp_rozblog_com نکته: همنورد به چه کسی گفته میشه؟ نکته: همنورد به چه کسی گفته میشه؟ نکته: همنورد به چه کسی گفته میشه؟ نکته: همنورد به چه کسی گفته میشه؟ نکته: همنورد به چه کسی گفته میشه؟

نکته: همنورد به چه کسی گفته میشه؟ نکته: همنورد به چه کسی گفته میشه؟ نکته: همنورد به چه کسی گفته میشه؟ نکته: همنورد به چه کسی گفته میشه؟

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : متفرقه , نکات خواندنی ,
بازدید : 131
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : متفرقه , نکات خواندنی , پیامکها ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش