در روزهای سخت کرونایی، کلاسها و آموزشها و امتحانات به صورت مجازی برگزار شد و مسلما برای معلمان و اساتید خیلی سخت بود که در نبود شاگردشان به صورت حضوری بخواهند مطالبی را با یک موبایل یا یک رایانه آموزش
اخبار مهم:
سخنی با دانش‌آموزان و اولیا در روزهای برگزاری کلاس و آزمون مجازی

در روزهای سخت کرونایی، کلاسها و آموزشها و امتحانات به صورت مجازی برگزار شد و مسلما برای معلمان و اساتید خیلی سخت بود که در نبود شاگردشان به صورت حضوری بخواهند مطالبی را با یک موبایل یا یک رایانه آموزش دهند و حتی نتوانند چهره‌ی شاگردشان را ببینند و از وضعیت پیشرفت تحصیلی آنها مستقیما اطلاع یابند.

همچنین برای شاگردان نیز بسیار سخت گذشت که مطالبی را در فضای مجازی و گاه با وسایلی قدیمی بخواهند آموزش ببینند و حتی کار عملی لازم را نتوانند به انجام برسانند.

در ادامه اما مواردی مطرح شده است که خوب است در دیدگان‌مان و ذهن‌مان بگذرانیم...

به ادامه مطلب بروید

🟡 دانش‌آموزان عزیز

 

از اکنون که دیگر سال به پایان رسیده، تا هر زمان که خواستید از خاطرات این سال عجیب و غریب برای دوستان و آشنایان و حتی انشاءالله برای فرزندان خود تعریف کنید، هر چه می‌خواهید بگویید و هر چه خواستید تعریف کنید، اما در انتهای کلامتان این جمله را اضافه کنید که: معلم متوجه می‌شد ولی چشم‌پوشی می‌کرد و کریمانه برخورد می‌نمود.

 

🔹 بگویید وقتی در زمان پاسخ به سؤالات معلم به نادرستی می‌گفتیم نت ضعیف است، صـدا واضح نیست، سیستم مشکل دارد، تصویر باز نمی‌شود و با بهانه‌های مختلف از جواب دادن طفره می‌رفتیم، معلم متوجه می‌شد ولی گذشت می‌کرد.

 

 🔸 بگویید وقتی در امتحانات که می‌توانستیم از کتاب و دفتر و جزوه و امکانات دیگر استفاده کنیم و به جای اینکه به خودمان کمی زحمت بدهیم و برای یادگیری تلاش کنیم و به سؤالات جواب بدهیم،از دیگری می‌خواستیم به جای ما امتحان بدهد و همان جوابها را برای معلم ارسال می کردیم، معلم متوجه می‌شد ولی به روي خودش نمی‌آورد.

 

🔹 بگویید وقتی که راه حل ســـؤالات را کسی دیگر با روشهـــای قدیمی که دیگر در کتابها نیست برایمان می‌نوشت و ما خــــودمان هم نمی‌دانستیم چگونه این سؤالات حل شده و یا جواب امتحاناتمان را کسی دیگر با روشهای دانشگاهی و فراتر از کتاب (که در سالهای بالاتر خواهیم خواند) برایمان می‌نوشت، معلم می‌دید و متوجه می‌شد ولی به روی خودش نمی‌آورد.

 

 

🟢 والدین گرامی،

 

 بعدها در خاطره گویی‌هایتان اشاره کنید که

 

🔷 وقتی به جای فرزندمان در کلاس حاضری می‌زدیم و به جای او به سؤالات پاسخ می‌دادیم و تمرینها را به جای او ارسال می‌کردیم، باز هم معلم متوجه می‌شد ولی چیزی نمی‌گفت.

 

🔶 تعریف کنید از درس و کلاس و مدرسه و هرچه می خواهید بگویید، ولی این جمله را اضافه کنید که معلم می‌فهمید و خوب هم می‌فهمید، ولی به خاطر شرایط ویژه‌ی این سال، با وقار و بلندنظری می‌نگریست.

 

🔷 تعریف کنید که فرزندمان یا خودمان با تشکیل گروه‌های همکلاسی پاسخ سوالات امتحانی را به اشتراک می‌گذاشتیم و گاهی با اندک تغییری یا جابجایی یک گزینه برای معلم می‌فرستادیم، معلم می‌دانست اما مراعات می‌کرد.

 

👆 اینها را بگویید تا ارزش و قداست معلم و درس و مدرسه و کلاس حفظ شود و شنوندگان این ارزش و احترام را پاس دارند.

 

منبع: پیامکهای رسیده از دوستان


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

سخنی با دانش‌آموزان و اولیا در روزهای برگزاری کلاس و آزمون مجازی

سخنی با دانش‌آموزان و اولیا در روزهای برگزاری کلاس و آزمون مجازی https://eitaa.com/gmp_rozblog_com سخنی با دانش‌آموزان و اولیا در روزهای برگزاری کلاس و آزمون مجازی سخنی با دانش‌آموزان و اولیا در روزهای برگزاری کلاس و آزمون مجازی سخنی با دانش‌آموزان و اولیا در روزهای برگزاری کلاس و آزمون مجازی سخنی با دانش‌آموزان و اولیا در روزهای برگزاری کلاس و آزمون مجازی سخنی با دانش‌آموزان و اولیا در روزهای برگزاری کلاس و آزمون مجازی

سخنی با دانش‌آموزان و اولیا در روزهای برگزاری کلاس و آزمون مجازی سخنی با دانش‌آموزان و اولیا در روزهای برگزاری کلاس و آزمون مجازی سخنی با دانش‌آموزان و اولیا در روزهای برگزاری کلاس و آزمون مجازی سخنی با دانش‌آموزان و اولیا در روزهای برگزاری کلاس و آزمون مجازی

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : متفرقه , نکات خواندنی ,
بازدید : 95
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : متفرقه , نکات خواندنی , کرونا , کلاس مجازی , آزمون مجازی , امتحان مجازی , آموزش مجازی ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش