با توجه به نزدیک شدن به ایام امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان دعوت می‌کنم به مطالب زیر توجه نمایید تا نتایج بهتری بگیرید. به ادامه مطلب بروید  🔷🔶دوستان وضعیت شما هنگام مطالعه خیلی مهم
اخبار مهم:
روش‌های رفع خواب‌آلودگی

با توجه به نزدیک شدن به ایام امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان دعوت می‌کنم به مطالب زیر توجه نمایید تا نتایج بهتری بگیرید.

به ادامه مطلب بروید

 

🔷🔶دوستان وضعیت شما هنگام مطالعه خیلی مهمه همیشه سعی کنید صاف بشینید و اگر دیدین حتی در این حالت هم خواب به سراغتون میاد و مانع درس خوندنتون میشه بلند شید و شروع کنید به راه رفتن اینکار باعث میشه که بدن شما بیشتر درگیر شه و فعالیت بیشتری داشته باشه .

 

 

 

🔷🔶موقع مطالعه سعی کنید دائما وضعیت خودتون رو تغییر بدین چون ثابت موندن به دنبال خودش خواب آلودگی رو به همراه داره .

 

 

 

🔷🔶همون جور که میدونید برای جلوگیری از خواب یه راه معمولی هم که استفاده میشه زدن آب سرد به صورت ، چون مرکز خواب در بدن در مسیر مرکز گرما و سرما قرار داره و با تحریک این مراکز ، مرکز خواب هم تحریک میشه و باعث میشه به قول معروف خواب از کلتون بپره .

 

 

 

🔷🔶یه موضوع دیگه که اهمیت داره درس یا مبحثیه که دارین مطالعه می کنین . سعی کنید تو زمان هایی که بیشتر حس خواب آلودگی می کنید مثلا اول صبح یا آخر شب ها بیشتر مطالبی رو که به اون ها علاقه دارین مطالعه کنید اینکار باعث میشه که جذابیت اون مباحث برای شما ، شما رو از اون حس خواب آلودگی دور کنه .

🙊البته اگه نگید به هیچ درسی علاقه ندارم!😂

 

🔷🔶برنامه خیلی پر هم میتونه باعث خواب آلودگی شه چون بدن داره فشار بیشتری رو تحمل میکنه برای همین باید برنامتون متناسب با توان شما باشه .

 

 

 

🔷🔶نداشتن یه برنامه معین و منظم هم معمولا بیشتر باعث خواب آلودگی میشه و مطمئنا داشتن برنامه برای جلوگیری از این امر خیلی به شما کمک میکنه .

 

 

 

🔷🔶فضایی که دارین تو اون درس هم میخونید خیلی مهمه معمولا اگه نور اتاق کم باشه و هوا گرم باشه فرد خود به خود به سمت خواب میره ، پس باید تو یه محیط خنک با هوای معتدل و اتاقی که پنجره داشته باشه و هوای تازه در جریان باشه درس بخونیم تا حد امکان .به هیچ وجه برای مطالعه تخت خوابتان را انتخاب نکنید چون در رخت خواب ناخواسته مغز دستور استراحت به بدن میده.

 

 

 

🔷🔶همیشه سعی کنید یه فاصله نیم ساعتی حدودا بین بیدار شدن از خواب و یا غذا خوردنتون با شروع به مطالعتون باشه .

 

 

 

🔷🔶اصولا به ازای هر نیم ساعت مطالعه باید ۵ دقیقه استراحت کنید پس سعی کنید برای جلوگیری از خواب آلودگی و خستگی حتما اینکارو انجام بدین یعنی مثلا اگه یک ساعت و نیم درس خوندین حتما بعدش سعی کنید حدود ۱۵ دقیقه استراحت کنید .

🙈بعضی ها که ۱۵ دقیقه درس میخونن و یک ساعت‌و‌نیم استراحت😉

 

 

 

🔷🔶خوردن مواد شیرین و کشیدن نفس عمیق و ورزش کردن هم میتونه از خواب آلودگی شما جلو گیری کنه .و اما بهترین روش برای رفع خواب آلودگی گرفتن وضو با آب سرده. دلیل اصلی این موضوع اینه که شما آب سرد را دقیقا به محل شاهرگ های اصلی بدن و چاکراه های انرژی میزنید و این کار باعث رفع کامل خواب آلودگی و ریستارت شدن شما میشود. نوشیدن آب زیاد هم در طول روز تاثیر زیادی داره سعی کنید بیشتر آب بخورید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

روش‌های رفع خواب‌آلودگی

روش‌های رفع خواب‌آلودگی https://eitaa.com/gmp_rozblog_com روش‌های رفع خواب‌آلودگی روش‌های رفع خواب‌آلودگی روش‌های رفع خواب‌آلودگی روش‌های رفع خواب‌آلودگی روش‌های رفع خواب‌آلودگی

روش‌های رفع خواب‌آلودگی روش‌های رفع خواب‌آلودگی روش‌های رفع خواب‌آلودگی روش‌های رفع خواب‌آلودگی

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : متفرقه , نکات خواندنی , دانش‌آموزان ,
بازدید : 306
امتیاز : نتیجه : 5 امتیاز توسط 1 نفر مجموع امتیاز : 5


برچسب‌ها : متفرقه , نکات خواندنی , دانش‌آموزان , دانشجویان , مطالعه , روش‌های مطالعه ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش