بسیاری از دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور می‌دانند که سوال و جواب را می‌وانند بههم مرتبط سازند اما یکی از مهمترین نکات را بلد نیستند و همین عامل موجب می‌شود نتوانند امتیاز لازم را کسب
اخبار مهم:
تکنیک‌های تست‌زنی

بسیاری از دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور می‌دانند که سوال و جواب را می‌وانند بههم مرتبط سازند اما یکی از مهمترین نکات را بلد نیستند و همین عامل موجب می‌شود نتوانند امتیاز لازم را کسب کنند.

در ادامه مطلب برخی از تکنیک‌های تست‌زنی را معرفی می‌کنیم:

به ادامه مطلب بروید

 

1- علامت‌گذاری سوالات وقت‌گیر

سوالات وقت‌گیر را دسته‌بندی کنید و علامت‌گذاری کنید.

به عنوان مثال می‌توانید برای سوال‌هایی که اصلا مطالعه نکرده‌اید علامت ضربدر گذاشته و عبور کنید. اما برای سوالاتی که پاسخ را یادتان نمی‌آید یا بین دو گزینه مشکوکید یا سوال گنگ است علامت ستاره بگذارید و پس از جواب دادن به سوالاتی که از جواب مطمئنید سراغ آن‌ها بیایید و در مرحله آخر اگر وقت اضافه آوردید روی سوالات ضربدری فکر کنید.

 

2– مدیریت زمان

سعی کنید حتما در زمانی که سازمان سنجش برای هر درس در نظر گرفته به سوالاتش پاسخ دهید تا برای هیچ گروهی از سوالات با کمبود وقت مواجه نشوید.

 

3– حذف گزینه غلط

گزینه‌هایی که می‌دانید اشتباه هستند را حذف کنید. برای این تکنیک تست‌زنی شما باید حتما آزمون‌های کنکور جند ساله گذشته را به خوبی تجزیه و تحلیل کرده باشید تا با دیدن گزینه‌های غلط آن‌ها را شناسایی و حذف کنید.

 

4- دقت در مضمون

در خواندن کامل متن سوالات خیلی دقت کنید. قانونی هست که می‌گوید همیشه نیمی از پاسخ در متن سوال نهفته است پس متن سوال را با دقت و کامل بخوانید و به فعل‌هایی مثل: باشد - نباشد - نیست - هست و… توجه داشته باشید.

 

5 – هدف‌گذاری

قبل از حضور در جلسه آزمون هدف‌گذاری کنید بسیاری از داوطلبان بنا به دلایلی نتوانسته‌اند روی همه‌ی مباحث مطالعه داشته باشند یا بعضی داوطلبان به سوالات بعضی دروس کلا پاسخ نمی‌دهند. بهتر است شما قبل از آزمون، هدف‌گذاری کنید. با توجه به شرایط خود به چند سوال از 10 سوال در یک مبحث پاسخ می‌دهید.

 

6 -تشابه جواب‌ها

اگر در یکی از سوالات دو گزینه‌ی کاملا متناقض داریم می‌توان به جرأت گفت در اکثر موارد پاسخ یکی از این دو مورد متناقض است پس در جواب‌ها هم دقت لازم را داشته باشید تا این تکنیک تست‌زنی برای شما نیز جواب دهد.


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

تکنیک‌های تست‌زنی

تکنیک‌های تست‌زنی https://eitaa.com/gmp_rozblog_com تکنیک‌های تست‌زنی تکنیک‌های تست‌زنی تکنیک‌های تست‌زنی تکنیک‌های تست‌زنی تکنیک‌های تست‌زنی

تکنیک‌های تست‌زنی تکنیک‌های تست‌زنی تکنیک‌های تست‌زنی تکنیک‌های تست‌زنی

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : فیزیک , آموزش فیزیک , رایانه , آموزش رایانه , ریاضی , آموزش ریاضی , متفرقه , دانش‌آموزان ,
بازدید : 331
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : متفرقه , دانش‌آموزان , کنکور , آزمون , فیزیک , ریاضی , آموزش فیزیک , آموزش ریاضی , رایانه , آموزش رایانه ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش