جزء خوانی جزء بیست و هشت و بیست و نه به ادامه مطلب برویددرموردآیات ۲۱ تا آخر سوره حشر توصیه شده که انسان هرشب، قبل از خواب بخواند. در آیه اول می‌فرماید که این قرآن را اگر برکوه،نازل کردیم، از خش
اخبار مهم:
جزء خوانی / 28 و 29

جزء خوانی جزء بیست و هشت و بیست و نه

به ادامه مطلب بروید

درموردآیات ۲۱ تا آخر سوره حشر توصیه شده که انسان هرشب، قبل از خواب بخواند. در آیه اول می‌فرماید که این قرآن را اگر برکوه،نازل کردیم، از خشم و ترس از خدا و فروتنی پیش اوازهم فرو پاشید و نشاط نظیر همان اتفاقی که تجلی خدا بر کوه برای جناب موسی رخ داد.

 📌خداوند در آیه هجدهم سوره حشر،مومنین را به رعایت تقوابه صورت کلی و همچنین رعایت تقوا در هنگام محاسبه نفس و کوتاه نیامدن از محاسبه توصیه می‌کند.

📌 بایددعا کنیم که درقلبهای ما نسبت به مومنین هیچ احساس کینه‌ای وجود نداشته باشد. 

📌بخشش در هنگام داشتن خوب است اما هنر نیست. خداوند می‌فرماید: کسانی به حقیقت ایمان میرسند که حتی اگر نیاز مبرم و علاقمندی،اهل ایثار و بخشش در راه خدا هستند.

 📌خداوند راجع به شح نفس،حرص و بخل به انسان هشدار می‌دهد.

📌 تجارتی که خداوند بارها در قرآن به ما توصیه می‌کند با تکیه براو انجام دهیم، خریدن امان از عذاب جهنم است که با ایمان و مجاهدت با مال و جان در راه خداوند و همراه آن، بخشش گناهان، ورود به بهشت‌ابدی رضایت‌ در اخرت ویاری خدا و پیروزی در این عالم است.

📌توصیف کاملتر از عالم بی‌عمل به زنبور بی‌عسل،  تمثیل او به الاغ است که چندین کتاب روی پشتش حمل می‌کند.خداوند برای این مثال از سایر چهارپایان، مثال نمیزند چه بسا آنها مفیدتر باشندواز گوشت و شیرو مویشان استفاده شود اما الاغ موجودی است که تنها وجه استفاده آن باربری ‌است. عالم بی عمل مانند الاغ، حامل کلی کتاب است، بی‌آنکه از آنها سودی ببرد.

📌درسبک زندگی اسلامی، ایمان انسان را از تلاش برای کسب روزی، باز نمی‌دارد و مسجد و محراب و منبر در کنار کار و بار و تلاش و اجتماعات مردمی، انسان را به خدا نزدیک می‌کند. 

 📌خداوند در مورد خطبه روز جمعه به مردم توصیه می کند  هیچ عاملی انها را ازشرکت درنمازجمعه بازندارد. خطبه‌ها را گوش دهند و بعد از شرکت در نماز جمعه دوباره مشغول کسب و کارشوند.

 این اهمیت و نقش خطبه‌های جمعه را نشان میدهد. 

📌حقارت بارترین توصیفات قرآن راجع به منافقین این است که خداوند می‌فرماید آنها مانند اجسادخشک شده وچوبهای پوک، خشک وبی‌روح هستند که به شدت از این که لو بروند، می‌ترسند. 

اموال و اولاد انسان برای او آزمایش است. چه بسیار فرزندانی که موجب ناشکری، ناسپاسی، دعوت به ناحق و عاقبت به شری پدر و مادر شده‌اند یا علاقه به آنها موجب خیانت در امانت، دزدی و انواع امورحرام شده است.البته این موضوع، نشان‌دهنده ذات بد آنها نیست،بلکه نشان دهنده این است که انسان ممکن است باهرچیز ازجمله عزیزانش آزموده شود.

📌 خداوند همسر فرعون جهنمی را الگویی برای اهل ایمان و همسران پیامبران خود را الگویی برای مشرکین قرار داده. این یعنی محیط،هرقدرهم مهم باشد اما بهانه خوبی برای کم‌کاری وعاقبت به‌شری نیست. 

📌خداوند در روز قیامت حتی نو انگشتان ما را دوباره بناخواهدکرد.

  ایا جمع‌آوری ذرات بدن انسان از اقصی نقاط جهان و تبدیل آنها به یک جسم دوباره، سخت تر از اصل خلقتشان است؟ 

 

تنها کسانی لیاقت تشکرخدا وپاداشهای خاص اورادارند که  حتی طالب سپاسگزاری و تشکر نباشند بلکه در عین نیاز، از ترس روز قیامت ببخشند.

#جزخوانی

#سبک_زندگی

منبع: کانال زدبانو در ایتا

 

مطالب دیگری که در مورد قرآن در این وبلاگ درج شده را ببینید

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

جزء خوانی / 28 و 29

جزء خوانی / 28 و 29 https://eitaa.com/gmp_rozblog_com جزء خوانی / 28 و 29 جزء خوانی / 28 و 29 جزء خوانی / 28 و 29 جزء خوانی / 28 و 29 جزء خوانی / 28 و 29

جزء خوانی / 28 و 29 جزء خوانی / 28 و 29 جزء خوانی / 28 و 29 جزء خوانی / 28 و 29

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : متفرقه , نکات خواندنی ,
بازدید : 89
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : متفرقه , نکات خواندنی , قرآن , جزء خوانی , رمضان ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش