جزء خوانی جزء بیست و چهار به ادامه مطلب بروید📌می‌شود در قصر فرعون وکنار دست او بود،اما مومن، بود وحتی به شهادت رسید.  📌خداوندقرآن وعالم خلقت را پرکرده از دلایل روشن خدایی خودش. اما می فرما
اخبار مهم:
جزء خوانی / 24

جزء خوانی جزء بیست و چهار

به ادامه مطلب بروید

📌می‌شود در قصر فرعون وکنار دست او بود،اما مومن، بود وحتی به شهادت رسید. 

📌خداوندقرآن وعالم خلقت را پرکرده از دلایل روشن خدایی خودش. اما می فرماید کسی یک دلیل برای وجود خدایی غیر از الله، دارد؟ بیاورد؟ 

📌عبارت امرم را به خدا واگذار میکنم،(افوض امری الی الله. ان الله بصیر بالعباد) درکنارتلاش برای بهبودوضعیت، معنای واقعی توکل است. توکل نه انسان را به تنبلی وادارمی‌کند، نه به جنگ با سرنوشت نه جبرگرایی. مهم این است که تمام تلاشت را بکنی و بعد نتیجه را به خدا بسپاری. برای چنین بنده‌ای قطعا خداوند کافی است.

📌کسانی که به خاطر رفاقتها، دوستی‌ها و وسوسه‌ها، دست به گناه می‌زنند،درقیامت ودر جهنم با رفقا و دوستانشان، بگومگو می‌کنند و هرکدام دیگری را مقصر می‌دانند وهردوباهم عذاب می‌شوند. 

استکبار، در اوجش، شیطان می‌سازد، کمی کمتر میشود فرعون، کمی کمتر اطرافیان او، اما واقعیت این است که هرگناهی هرقدر هم کوچک، در واقع گردنکشی وتسلیم نشدن و حدی از استکبار، در مقابل خداوند، درذات خود دارد. 

📌یکی از عرصه‌های غمگین وهولناک قیامت، سخن گفتن همه‌ی اشیا واجسام است تا جایی که زمینی که درآن خدا عبادت یا معصیت شده، شهادت می‌دهد و آنقدر بدن و پوست انسان، علیه او شهادت می‌دهد که انسان، ازانها گله می‌کند. 

📌راه رسیدن به هدف، چه سعادت و چه شقاوت، استقامت است. منتها کسانی که در راه خدا، استقامت کنند، ملائکه با انها دمخور می‌شوند و ترس آینده و حسرت گذشته را ازانها دور می‌کنند و به بهشت بشارت می‌دهند و دوستان آنها در دنیا و آخرت هستند ودر آخرت، هرانچه میل داشته باشند، از دوست ونعمت، برایشان فراهم است. 

📌خداوند، حتی سرسوزنی به احدی ظلم نمی‌کند اگر این باور ما در زندگی باشد، ناامیدی، ناشکری، قدرنادانی و کفر رخ نمی‌دهد. 

والسلام علی من اتبع الهدی

#جزخوانی

#سبک_زندگی

منبع: کانال زدبانو در ایتا

 

مطالب دیگری که در مورد قرآن در این وبلاگ درج شده را ببینید

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

جزء خوانی / 24

جزء خوانی / 24 https://eitaa.com/gmp_rozblog_com جزء خوانی / 24 جزء خوانی / 24 جزء خوانی / 24 جزء خوانی / 24 جزء خوانی / 24

جزء خوانی / 24 جزء خوانی / 24 جزء خوانی / 24 جزء خوانی / 24

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : متفرقه , نکات خواندنی ,
بازدید : 68
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : متفرقه , نکات خواندنی , قرآن , جزء خوانی , رمضان ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش