جزء خوانی جزء نوزده به ادامه مطلب برویدسلام عزیزان،اعمالتون قبول باشه💕 به امید ظهور♥️ 📌 دعا برای همسرو فرزندان از وظایف و ملزومات خوشبختی ماست چرا که خداوند این دعا را در کنار توبه، عمل صالح
اخبار مهم:
جزء خوانی / 19

جزء خوانی جزء نوزده

به ادامه مطلب بروید

سلام عزیزان،اعمالتون قبول باشه💕 به امید ظهور♥️

📌 دعا برای همسرو فرزندان از وظایف و ملزومات خوشبختی ماست چرا که خداوند این دعا را در کنار توبه، عمل صالح دوری از گناه و گذشت از کردار و گفتار لغو،ذکر کرده ودر پایان می‌فرماید: اگر دعای شما نباشد، خداوند به شما توجهی نمی‌کند. 

📌ازجمله راهکارهای اقتصادی قرآن برای مدیریت اقتصادی، خانواده و جامعه جلوگیری از اسراف و سختگیری نکردن در خرج و میانه روی ودر زمان نداری،«انفاق‌کردن» است.

 در حدیث آمده وقتی که ندارید انفاق کنید.

📌راحت ببخشیم؛ فروتنی درراه‌رفتن و سکوت در پاسخ به جاهل،از نشانه‌های بندگان صالح خداست.

 📌مراقب باشیم جزو کسانی نباشیم که پیامبر اکرم در قیامت پیش خدا شکایت می‌برد که قوم من این #قرآن را متروک گذاشتند. با یک برنامه‌ریزی ساده با #تلاوتهای حزبی و نیم‌حزبی تا تلاوتهای یک جز که به شدت توصیه شده می‌تواند پیوندی دائمی بین ما و قرآن برقرار کند.

📌خداوند قصه هارون موسی را تعریف می‌کند از اقوام حضرت #موسی بود که بازهم هدایت‌های او موثر نشد.قارون باعلم کیمیا، ثروت هنگفتی به هم زد. همان ثروتی که عاقبت او را به تباهی کشاند.اگرچه گنج‌های او آنقدر زیاد بود که فقط کلیدهایش را گروهی ازمردان تنومند، حمل می‌کردند.اما ناگهان عذاب رسید واو

نتوانست خود یاثروتش را نجات بدهد.

📌جزو حسرتخوران نباشیم. 

افراد ساده دل #حسرت خور و#کوتاه نظر زیادند ما جزو همان عده قلیلی باشیم که در زمان قدرت قارون می‌گفتند: ثواب خدا از این ثروت دنیا بیشتر است. والا ایمان بعد نزول عذاب، به درد نمیخورد.

📌#قارون بابت اینکه نپذیرفت؛ ثروتش لطف خدا به اوست و خداوند علم کیمیا را به او آموخته و اگر خدا نمی‌خواست او فقیری بیش نبود و  همچنین بابت عدم پرداخت واجب خمس و زکاتش به عذاب الهی دچار شد.

📌در نصیحتی که نیکان به قارون کردند، گفتند:«نصیبت را از دنیا فراموش نکن.» درحدیثی، منظور از نصیب دنی، فراغ‌خیال، جوانی، سلامتی و #نشاط است که در دنیا به خصوص در جوانی وجود دارد اما باید مراقب بود دزدهای عمر ما مثل گوشی، اینستاگرا، همنشینی‌های بی‌فایده، این فرصت را ازما ندزدد.

 

📌توصیه دوم آنها به استفاده از داراییش، در راه خدا و#ابدیت بود.

 باورکنیم می شود پولدار بود و با ثروت زیاد زندگی چندین نفر را اداره کرد. به شرط اسیر و دلبسته نشدن.خیلیها به این فریب نفس،مبتلا میشوند اما بعد.. 

 میشود کارهایی کرد که باقیات صالحات محسوب شود. قطعاً ثواب خیرات گاه‌گاهی و حتی صدقات مانند هرگز به پای احداث کارخانه، مدرسه، #بیمارستان وحتی مشارکت حداقلی در آنها که اکنون شرایطش بسیار فراهم است، نخواهد رسید. از این فرصت‌ها برای ابدیت دادن به #خوشبختی و باقیات صالحات، استفاده کنیم.

📌ازشرایط بهره‌مندی از #نعمت‌های آخرت، #مستکبر نبودن و دنبال فساد نبودن است.


#جزخوانی

#سبک_زندگی

منبع: کانال زدبانو در ایتا

 

مطالب دیگری که در مورد قرآن در این وبلاگ درج شده را ببینید

 


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

جزء خوانی / 19

جزء خوانی / 19 https://eitaa.com/gmp_rozblog_com جزء خوانی / 19 جزء خوانی / 19 جزء خوانی / 19 جزء خوانی / 19 جزء خوانی / 19

جزء خوانی / 19 جزء خوانی / 19 جزء خوانی / 19 جزء خوانی / 19

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : متفرقه , نکات خواندنی ,
بازدید : 109
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : متفرقه , نکات خواندنی , قرآن , جزء خوانی , رمضان ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش