در قرآن چندین مورد آرزوهای انسان پس از مرگ را ذکر کرده که می‌گوید کاش به دنیا برگردم و آرزوهای خود را برآورده سازم شاید از عذاب کم کنم ...   به ادامه مطلب بروید✅ بر باد رفته آرزوهای انسان
اخبار مهم:
بر باد رفته! آرزوهای انسان پس از مرگ ...

در قرآن چندین مورد آرزوهای انسان پس از مرگ را ذکر کرده که می‌گوید کاش به دنیا برگردم و آرزوهای خود را برآورده سازم شاید از عذاب کم کنم ...

 

به ادامه مطلب بروید

✅ بر باد رفته

آرزوهای انسان پس از مرگ (در قرآن)

 

1⃣ يَا لَيْتَنِیٖ كُنْتُ تُرَابًا

ﺍی ﮐﺎﺵ خاک می‌بودم. 

(نبأ‏/۴۰)

 

2⃣ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِیٖ

ﺍی ﮐﺎﺵ برای آخرت خود چیزی پیش می‌فرستادم.(فجر/۲۴) 

 

3⃣ يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُوتَ كِتَابِيَهْ

ﺍی ﮐﺎﺵ نامه اعمالم برایم داده نمی‌شد. 

(حاﻗﺔ/۲۵)

 

4⃣ يَا وَيْلَتَىٰ لَيْتَنِیٖ لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا

ﺍی وای بر من! ای ﮐﺎﺵ فلان انسان را به دوستی نمی‌گرفتم.

‏(فرﻗﺎﻥ/۲۸) 

 

5⃣ يَا لَيْتَنَا أَطَعْنَا اللَّهَ وَأَطَعْنَا الرَّسُولَ

ﺍی ﮐﺎﺵ فرمانبرداری الله و رسولش صلی الله علیه و آله و سلم را می‌کردیم. ‏

(أﺣﺰﺍﺏ/۶۶) 

 

6⃣ يَا لَيْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا

ﺍی ﮐﺎﺵ راه و روش رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را تعقیب می‌کردم. ‏

(فرﻗﺎﻥ/۲۷)

 

7⃣ يَا لَيْتَنِیٖ كُنتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزًا عَظِيمًا

ﺍی ﮐﺎﺵ من هم با آنها می‌بودم، حال کامیابی بزرگ حاصل می‌کردم. ‏

(نساء/۷۳)

 

8⃣ يَا لَيْتَنِیٖ لَمْ أُشْرِكْ بِرَبِّی أَحَدًا

ﺍی ﮐﺎﺵ با رب خود کسی را شریک نمی‌آوردم.

‏(کهف/۴۲)

 

9⃣ يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِين

ﺍی ﮐﺎﺵ راهی پیدا شود که دوباره به دنیا برگردیم و نشانی‌های رب خود را انکار نکنیم و از جمله مؤمنین شویم‏. 

(أﻧﻌﺎﻡ/ ۲۷)

 

اینها آرزوهای بر باد رفته هستند که انسان بعد از مرگ دارد در حالیکه در آن زمان، دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد؛ پس امروز به فکر باشیم.

 

🌸💠🌸💠🌸💠🌸

▪️دم را غنیمت شمرید؛ بیش از آنکه بانگ برآید : خواجه مرد


این مطلب را به اشتراک بگذارید:

بر باد رفته! آرزوهای انسان پس از مرگ ...

بر باد رفته! آرزوهای انسان پس از مرگ ... https://eitaa.com/gmp_rozblog_com بر باد رفته! آرزوهای انسان پس از مرگ ... بر باد رفته! آرزوهای انسان پس از مرگ ... بر باد رفته! آرزوهای انسان پس از مرگ ... بر باد رفته! آرزوهای انسان پس از مرگ ... بر باد رفته! آرزوهای انسان پس از مرگ ...

بر باد رفته! آرزوهای انسان پس از مرگ ... بر باد رفته! آرزوهای انسان پس از مرگ ... بر باد رفته! آرزوهای انسان پس از مرگ ... بر باد رفته! آرزوهای انسان پس از مرگ ...

ما را از نظرات ارزشمند خود درباره‌ی این مطلب آگاه کنید
درباره : متفرقه , نکات خواندنی ,
بازدید : 97
امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0


برچسب‌ها : متفرقه , نکات خواندنی , قرآن , پیامکها ,

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش